Smarte hjelmer

Smarte hjelmer med nyttige og livreddende funksjoner
Sykkelstativ for hengerfestet
Van Dijck

Leto Belt

En flott og praktisk all-round elsykkel med lavt innsteg. Passer utmerket for bysykling og turer på landeveien og gruslagte stier.

  • Kraftig motor (80 Nm) gir deg kraft opp bakkene.
  • Batteri på 655 Wh gir deg 100–170 km rekkevidde
  • Batteri på 731 Wh gir deg 110–190 km rekkevidde
  • Beltedrift i stedet for sykkelkjede
  • Mykt og godt sete med demper i setestammen

Batteri 655 Wh: (kun ramme 56 cm)

32 990,-inkl. mva

Batteri 731 Wh:

37 990,-inkl. mva

GRATIS FRAKT – LEVERES 99 % FERDIG MONTERT
Det eneste du trenger å gjøre når du mottar sykkelen er å skru på pedalene og rette opp og feste styret. Til pedalene trenger du en fastnøkkel og til styret en umbraco-nøkkel.

Nullstill
Kjøp nå med
Kort om Leto Belt

En flott og praktisk all-round elsykkel med lavt innsteg. Med oppreist sittestilling har du både fullt overblikk i bygatene og kan nyte omgivelsene på turer. Siden sykkelen har demping i både setestamme og gaffel har du god komfort enten du sykler på brolagte bygater eller litt humpete grusveier.

Leto Belt er en elsykkel som er lett nok for bysykling og kraftig nok for helgeturene!

Leto Belt har beltedrift i stedet for vanlig kjede. Dette er en driftssikker løsning som gir mindre vedlikehold.  Nederlandske Van Dijck lager sykler som stort sett kan brukes hele året, men alle batterier, uansett merke, vil ha litt kortere rekkevidde når det er kuldegrader.

Produsert i EU.

Mer om produktet
Sete, styre og sittestilling

Med oppreist sittestilling har du både fullt overblikk i bygatene og kan nyte omgivelsene på turer. Dette er en ergonomisk stilling som gjør det behagelig å sykle både korte og lange turer. Både setet og styret kan selvfølgelig heves, senkes og tiltes for å passe perfekt til deg. Det store, myke setet er montert på en setestamme med innebygd demping, og gaffelen har Dual Shock demping. Dette gir god komfort også når underlaget er litt ujevnt. Håndtakene på styret er laget i imitert skinn og formet slik at de er gode å holde i.

Motorkraft og assistansetrinn

Sykkelen er utstyrt med krankmotor som gir god hjelp opp bakkene. Motoren er kraftigere (80 Nm) enn mange andre sykler i denne prisklassen. Plasseringen av motoren og batteriet gir sykkelen et lavt og midtstilt tyngdepunkt, noe som er ideelt for norske forhold.

Med det enkle displayet på styret velger du mengden motorassistanse – i trinn fra 0–5 (fra ‘av’ til ‘turbo’). I henhold til norsk lov kan motoren på en elsykkel kun hjelpe deg opp til en fart på 25 km/t. Vil du sykle fortere må du sørge for farten selv. Når du senker farten til 25 km/t eller lavere starter motoren sømløst igjen.

Kreutzers krankmotor er utstyrt med en momentsensor som registrerer den kraften du bruker på pedalene. Jo kraftigere du tråkker, jo mer assistanse får du fra motoren. Dette gir en sømløs følelse og du merker ingen ‘rykk og napp’ fra motoren.

Batteri og rekkevidde

Leto Belt er utstyrt med et batteri på 655 Wh / 731 Wh – noe som er et kraftig batteri for en sykkel i denne prisklassen. Et fulladet batteri vil gi en rekkevidde på 100–170 km / 110–190 km avhengig av hvilke assistansetrinn du bruker. Temperatur og lastevekt spiller også inn på batteriets kapasitet.

Et tomt batteri trenger ca 2,5 timer lading for å nå 50 % og ca 5,5 timer for å bli fulladet. Du trenger ikke å vente med å lade til det er tomt eller lade til 100 % hver gang – du velger selv når og hvor mye du trenger å lade. Batteriet kan lades mens det er montert på sykkelen eller du ta det av og lade inne.

På Leto Belt er batteriet plassert inni rammen mellom kranken og styret. Oppe på den ene siden finner du låsen og på motsatt side finner du ladekontakten – begge deler er veldig enkelt å komme til. For å låse opp og ta det inn bruker du samme nøkkel som til rammelåsen.

Bremsene

Noe av det viktigste utstyret på elsykkelen er bremsene. Du skal kunne føle deg trygg på at de gir deg den bremsekraften som trengs – når du trenger det. Med hydrauliske skivebremser fra Magura både foran og bak har du full kontroll.

Girsystem og beltedift

Sykkelens girsystemet er et navgir av typen Shimano Nexus – et system som er driftssikkert og enkelt å vedlikeholde. Denne typen girsystem lar deg skifte gir selv om sykkelen står stille. Dette er veldig praktisk f.eks. når du har stoppet i et kryss og vil skifte til det letteste giret før du begynner å sykle. Leto Belt er som navnet sier utstyrt med beltedrift i stedet for sykkelkjede. Dette er en diftssikker løsning som gir mindre vedlikehold.

Annet

Sykkelen har lykter foran og bak som får strøm fra batteriet. Den fastmonterte støtta er solid og sørger for at sykkelen står støtt. På det solide bagasjebrettet er det mulig å feste barnesete og ulike typer adaptere for sykkelvesker – f.eks. MIK og Racktime. Rammelåsen fra ABUS bruker samme nøkkel som batteriet og har integrert kobling til ekstra kjettinglås.

Gratis frakt

Du kan enten få den levert i eske hjemme eller hente den ferdig montert hos en av våre utleveringssteder mot et lite tillegg som inkluderer første service. Det er kun montering av pedalene og justering av styre og sete som trengs om du vil gjøre det selv.

Spesifikasjoner
Generelt
Farge
Sage (blank)
Rammemateriale
Aluminium
Rammehøyder
46 / 51 / 56
Rammetype
Comfort
Vekt (inkl. batteri)
29 kg
Fastmontert lås
ABUS Pro Amparo rammelås (kompatibel med ABUS kjettinglås)
Lys
LED-lys foran og bak
Dekk
Schwalbe Energizer plus tour
Dekkstørrelse
47-622
Hjulstørrelse
28 tommer
Annet
Kraftig bagasjebrett, bagasjestropper og støtte.
Elektrisk
Display
Digital LCD Bafang Color
Batteristørrelse
655 Wh / 731 Wh
Estimert rekkevidde
100 – 170 km / 110–190 km
Assistansetrinn
5
Maksimum motorhastighet
25 km/t
Motor
Kreutzer M420
Motortype
Krankmotor
Motorytelse
80 Nm
Mekanisk
Gir
Shimano Nexus 7 (navgir)
Overføring
Beltedrift
Beskyttelse
Chainblade
Type bremser
Skivebremser
Bremser foran
Magura MT2N Hydraulisk
Bremser bak
Magura MT2N Hydraulisk
Gaffel
Dual shock
Setetype
Touring
Setepinne
Med demping
Styrestamme
Justerbar
Pedaler
Aluminium – Antislipp
Van Dijck

Leto Belt

En flott og praktisk all-round elsykkel med lavt innsteg. Passer utmerket for bysykling og turer på landeveien og gruslagte stier.

  • Kraftig motor (80 Nm) gir deg kraft opp bakkene.
  • Batteri på 655 Wh gir deg 100–170 km rekkevidde
  • Batteri på 731 Wh gir deg 110–190 km rekkevidde
  • Beltedrift i stedet for sykkelkjede
  • Mykt og godt sete med demper i setestammen

Batteri 655 Wh: (kun ramme 56 cm)

32 990,-inkl. mva

Batteri 731 Wh:

37 990,-inkl. mva

GRATIS FRAKT – LEVERES 99 % FERDIG MONTERT
Det eneste du trenger å gjøre når du mottar sykkelen er å skru på pedalene og rette opp og feste styret. Til pedalene trenger du en fastnøkkel og til styret en umbraco-nøkkel.

: Sage
Nullstill
Kjøp nå med